omotiverad, rastlös och trött i huvet

kl 00.50

hänger det ihop?
kanske inte med varandra, eller jo, det är skolan som förenar de tre. Skolan är för tillfället den till synes outtömliga källan till all tristess och livlöshet. Jag har insett att jag inte längre känner för att plugga, WOW redan? Hur många känner egentligen för att plugga? Jo jag vet, det finns dom som faktiskt tycker det är berikande och till och med roligt, jag tillhör dock inte denna tappra skara. Jag tillhör dem som står på ruinens brant och undrar när marken man står på ska ge vika. Just i detta ögonblick kan jag önska att jag vore Jörgen, allas vår Jügge. Min mento på gymnasiet som utan minsta uns av präktighet berättade att han minsann läst på universitet i hela 8 år. Hörde ni? ÅTTA ÅR? För att han tyckte det var sååå kul! Sen var han också den mest allmänbildade människan jag någonsin träffat och jag kommer förmodligen aldrig träffa någon i hans kaliber under min livstid. Jag är imponerad, impressed!
Det skulle väl vara enda anldningen till att jag skulle kunna känna lite motivation då, för att bli allmänbildad. För är det nåt jag inte är så är det just det.
Sen vore det klart synd och skam på torra land att hoppa av utbildningen med knappt ett år kvar, då kan man ju tala om slöseri med tid. Btw så slösar jag dyrbar tid just för tillfället, egentligen finns det bara två alternativ till hur denna dyrbara tid skulle utnyttjas för att rättfärdiga den sena timmen. Det ena vore att plugga, läsa, skriva, what ever, nåt som har med min organisationsuppgift att göra. Det andra alternativet vore att sova. MEN, jag är inte särskilt trött och jag är inte alls sugen på att plugga...så jag bloggar, goddag yxskaft.

Dagen har spenderats framför datorn, japp, jag har skrivit en del på min uppgift.
Jennie kom förbi, den sötisen, hon ko inte bara förbi, hon hämtade även min bil och körde ner till macken och tvättade den! Det kallar jag service. "Jag kan ju lika gärna göra det om du behöver plugga" Dagens blomma till dig.

Senare vankades en tripp med djuren, alla tre. Ovanligt lugn och trevlig promenad, skönt.

Tittade på QX-galan också, mycket bra.

Kom hem. Pratade lite med mamma, inget märkvärdigt men dock. Begav mig upp på mitt flickrum. Är det nåt jag inte tycker om så är det att ha ett flickrum. Det är även det en följd av mina studier. För att värna om min framtida ekonomiska situation bor jag alltså hos mina föräldrar...mitt eget val kan tyckas, japp, men alternativet är inte så lockande heller. Ta sura lån, alltså leva på lånade pengar som jag sedan ska betala tillbaka i åravis? Njae, föga lockande.
Väl uppe på flickrummet åkte borstarna fram. Jag vet inte varför min älskade hund alltid väljer att gå till frisören fram emot småtimmarna? ;) nån som vet? Kan visserligen bero på att både jag och min hund är nattmänniskor. Sådan matte sådan hund. Vi lever liksom upp framåt kvällningen, till mångas förtret, så även mitt eget. What to do?
Ett litet tillägg, det där med sådan matte sådan hund stämmer i många lägen, ett undantag är dock tålamod, min hunds urusla tålamod speglar på intet sätt hans mattes, deal?

Jaja, jag får väl skriva liiite på min uppgift innan John Blund anländer till flickrummet i Wisseltofta....

Over 'n out


eftersom det inte ville publiceras i natt så får jag ju göra det nu. Undrar om det var en protest för att klockan var för mycket eller för att jag skrivit ett så tråkigt inlägg?
nåja, här kommer det

Kommentarer
Postat av: Emma

Meh vadå 8? Mange sa det till mig som i sin tur hört det från Stefan.. Jag känner igen mig i ditt inlägg.. :)

2008-02-08 @ 11:12:46
URL: http://enknubakaffe.blogg.se
Postat av: Jennie

Vet inte var Stefan fått för sig att vi var 11st.. Men ja, det är han som spridit detta rykte. Vi var åtta och dom var sju, på nåt sätt fick han det till elva.. Hmm =)

2008-02-08 @ 15:08:50
Postat av: Skruttan

sakna sakna....

2008-02-10 @ 16:07:43
URL: http://enunik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0