en helt vanlig grå torsdag...

ja det är det idag.
Så vad har hänt hittills?
Inte nåt spännande alls
Jag har suttit i telefon hela förmiddagen känns det som.
Först var det a-kassan, kö i 25 min först.
Inte lite drygt, men det var ju nödvändigt att prata med dom så vad gör man.
Fick reda på att jag har rätt till min tidigare a-kassa, skönt tänkte jag. Sen frågade hon om jagh jobbat nåt under studietiden? Ja, jo jag har ju jobbat på somrarna och sen det senaste året jobbat timmar på Björkängen.
-Har du mer än 12 månader där timmarna överstiger 80h/månad så måste vi ompröva din rätt till a-kassa, säger hon då!
Va fan?
Jag vet inte om jag har så många månader, men det är nog på håret iaf.
Det lönar sig inte att plugga i detta samhället!!
Jag blir så jäkla sur på systemet!
Först bestämmer man sig för att plugga, fine. Sen tar man och jobbar på somrarna för att kunna försörja sig.
Man tar bara bidrag från csn för att slippa ha en massa lån och istället jobabr man så mycket man hinner, för att lunna försörja sig.  Vad leder det till? Jo, har man otur så får man skulder till csn iallafall för att man jobbat för mycket och då inte har rätt till bidraget på fantastiska 2572kr i månaden, dessutom så sumpar man sin a-kassa som man jobbat in INNAN man började plugga, för att man jobbar för mycket under studietiden!
Ursäkta mig, men vad fan vill dom? Tycker dom hellre att man ska ta sina sura studielån och leva på soc efter att man är klar med sig utbildning och kanske inte får jobb direkt? Det enda dom gör är ju att uppmuntra oss att sitta på rövern och plugga istället för att tjäna lite extra och slippa lån som man sen ska betala på resten av livet.

Nån jävla måtta får det väl ändå vara på dumheterna!?
Eller är jag ensam om att tycka att det är förjävligt?


Nåja, ikväll ska jag JOBBA, får väl fråga om jag kan ta ut några timmar direkt ur handkassan så jag minskar mina timmar på tidrapporten, haha, nej då.

Snart har denna veckan också gått....ny kurs börjar på tisdag.
Enligt hörsägen på skolan så ska den sista kursen också vara den värsta...oh happy day.

over n out


Kommentarer
Postat av: Anonym

tomt å eländigt

2008-10-30 @ 20:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0