ja det var ju det här med uppdatering

Min kära lilla Exa är duktigare på att uppdatera sin blogg än vad jag är.

Vad har hänt?
Tja det har ju varit lite av varje!
SM har gått av stapeln - givetvis var jag där och var en hemskt nervös, skrikande, bölande hejjarklack.
Men jag var ju i gott sällskap så att säga, toppen!
Själva SM:et i sig var mäktigare förra året måste jag säga, det kändes lite litet denna gången.
Vädret var helt ok, det kunde väl kanske varit lite bättre under fredagen och lördagen, men söndagen var ju helt underbar!
Vi bodde på en trevlig camping, med trevliga grannar - så summa kardemumma var det en jättebra helg!

Lilla fröken Fröjd växer så det knakar och trotsar allt lite emallanåt, men det är väl så det ska vara.
Ibland önskar man tyst för sig själv att de hade vuxit upp lite snabbare och blivit lite mer talbara,
men samtidigt så njuter man ju såklart av valptiden och allt vad den har att ge.
Nu är det snart dags att börja träna lite på allvar, hittills har det mest bestått i social- och miljöträning och det går utmärkt.
Jag menar det är nog inte alla valpar på en sisådär 14-15 veckor som ligger precis utanför tävlingsplanen på SM, på finaldagen och sover! I den ljudnuvån borde det vara omöjligt att slappna av,men inte för Exa inte, hon är såå duktig tycker jag!

Midsommar har vi också klarat av. Det blev städat och trevligt, med massa god mat.
Skulle jobbat, men seså blev det inte! Och därför var inget heller planerat direkt utan vi spenderade kvällen i Boalt, i gott sällskap!

Igår bar det av till hässleholm för agilityträning med Malin och Frida.
Gizmo har kommit igång så smått nu efter en längre vila pga ett dumt noskvalster som gjorde honom kass, så det känns skönt att börja träna igen!

Idag var det Zackos tur att komma ut och det gjorde han med råge. Vi gick en lång runda och avslutade med ett besök nere vi sjön. Där har de lagt ut en båtbrygga vid ena stranden och där var vi. Zacko hoppade runt i sjökanten och sen gick vi bort mot bryggan. Han travade glatt ut för att kolla läget och jag stod kvar på strande, då ser jag att han tittar på nåt bakom mig så jag vänder mig om för att se vad det är och när jag vänder mig om igen så är han borta!
Zacko - den härliga galna schäfern, har alltså hoppa i från bryggan rakt ut i vattnet och ligger där och plumsar runt (hans simteknik är sådär). Men sen simmar han lugnt runt alla båtar och styr in mot land och går sen nöjt upp.
Snacka om att jag blev paff. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig :(

Nu är jag på jobbet, så jag får väl bruka lite allvar!

over n out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0