en sömntutas dagbok

haha..mm lite så är det.
klockan ringde första gången vid 06.35...ett par snooze hann nog passera innan jag reflekterade över det, samt att jag hann läsa ett par nyinkomna sms...sen ringde luren, då fick man ju vara så vänlig och svara och prata lite...klockan var då 07.08...jag börjar jobba(praktisera) 08.30.
Nåja, efter en liten stunds samtal slumrade jag lite till...runt 07.25 fick det vara nog. jag var nu tvungen att asa mig ur sängen, ut ur täckets underbart varma värld och nästan hoppa in i duschen, i mitt språng hann jag klappa hunden lite snabbt, han sov nämligen mitt i  dörrhålet i godan ro såklart.
stod i duschen på tok för länge i på tok för varmt vatten, men vem orkar bry sig? det är ju skööönt, vill inte ut ur duschkabinen till den kalla luften..
in på rummet och tände lampan...funderade ett slag på vad jag skulle ha på mig dagen till ära, haha. medan jag satt där i min handduk och funderade kom jag fram till att jag duschat så varmt så jag svettades, tur att jag är ren tänkte jag i mitt stilla sinne, annars hade jag ju luktat illa och då hade hela duscharrangemanget varit helt i onödan...jag hann även skicka ett och annat sms samtidigt som dagens outfit passerade framför ögonen.
reste mig från sängen och tänkte att en bra början bör ju vara underkläder...hmm, ja jo där börjar vi.
precis i det ögonblick då jag skulle släppa handduken för att få kläder på min arma kropp kom jag på det, släck lampan!!! har ju mitt fönster mot grannens köksfönster, visserligen såg det inte ut som att hon var uppe, men OM, då kanske hon vill äta utan att ha mig spritt språngande mitt i blicken...
iaf, när det sen väl kom till outfiten för dagen så blev den inte alls genomtänkt, som vanligt...tog det som såg skönt ut, som vanligt...tsss

well, jag kom till jobbet enbart några minuter sen...personalen har handledning till 12 och jag och Viktor (en annan stackars praktikant) sitter här och fördriver tiden...hur kul är det? Jag hade ju typ kunnat sova till...halv elva!

och du jönsson, skriv lite oftare...behöver nåt kul att läsa ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Och du ska snacka om att jag ska skriva oftare va? ;)

2007-10-26 @ 11:16:12
URL: http://enknubakaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0