i sann i-lands anda...

jag är just nu mitt inne i en viktig process, nämligen den att byta bil. låter kanske simpelt, som om det vore gjort i en handvändning, men icke. det skulle säkert kunna vara så enklet och snabbt avklarat, men nej, nu är det ju så att när man lever i ett land som sverige och inte tillhör den lidande skaran som varje dag kämpar för sin överlevnad....då ställer man krav.
när jag kom på mig själv med detta blev jag rädd.
jag behöver en ny bil, men det ska inte vara vilken bil som helst...ohhh nej.
det ska nämligen vara en volvo 855. so far so good.
sen är det bara det lite halvknixiga att:

-den får inte vara klarröd (alla har det, sorry jönsson, inget ont om din gamla bettan eller vad hon kan tänkas heta)
-helst inte vit (fast nu har jag hittat en skitfin vit bil) rosten syns så tydligt och man måste tvätta massa
- pappa säger - inte silver, pga rost syns
-det får inte vara automatare, pisstradigt att köra
-den nästan måste ha drag
- den MÅSTE ha rails, annars ser den fattig ut (mmm ok, jag är fattig, men om jag lägger dit ett par kr extra för lite rails så kanske skenet bedrar? )
- fälgarna ska helst vara snygga, inte plåtisar med fula kapslar
- den ska helst inte ha gått för långt...25000 mil är ganska lagom
-den ska helst vara årsmodell 95, väldigt gärna nyare
-den får kosta max 30 000, gärna 23
-ac är absolut ingen nackdel, men då måste den ju funka ;)
-taklucka skulle vara pricken över i:et men jag förväntar mig inte att det ska finnas

Nååå....hur tror ni att jakten går då? Jodå, det har funnits ett par alternativ.
Igår skulle vi kört till falkenberg och tittat på en svart med taklucka, den uppfyllde liksom ALLA mina krav...sen kom nån snorvalp och bjöd mer i lördags, så han som sålde den struntade i oss...pucko, nån tusenlapp hit eller dit, vi ville ju ha den :(

nu har jag hittat en ny...gissa färg!? VIT, jag som inte skulle ha en vit...men den är fin, har stark motor och så...är väl mest bara att tvätta den som jag drar mig för. Hålla på med det vareviga vecka:(
Usch, låter så jälva bortskämd. "ohhh måste jag tvätta bilen, min egen bil som jag köpt för egna pengar"
Idiot, tänk på de stackars människorna som inte ens har råd att köpa en penna och kunna gå i skolan, eller som inte har råd att gå till doktorn med sina barn...de måste titta på oss med förakt i blicken, fan med all rätt, blir förbannad på världen.

kanske skulle strunta i att köpa bil och skicka pengarna till frälsningsarmén eller nåt.....bara det att då måste jag cykla med båda hundarna till alla aktiviteter..vill vi ha mig kvar i livet är det nog ingen bra idé....

Men jag kanske kan sänka mina krav lite...en vit bil kanske faktiskt duger



tack kära jönsson igen för den fiiiina designen :)

Kommentarer
Postat av: Emma

We all end up in a red car sometime. Jag har en bakgrund till. Kanske den är bättre du kan ju kolla på den på bilder sen. :)

2007-10-08 @ 12:56:23
URL: http://enknubakaffe.blogg.se
Postat av: Emma

Nej den blev inte bra som bakgrund, såg konstigt ut.. men annars hade den varit skitsnygg! :)

2007-10-08 @ 12:59:24
URL: http://enknubakaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0