Agilitycup i Kristianstad


None



Igårkväll bar det då av till den sista deltävlingen i cupen i Kristianstad.
Detta var Gizmos och min andra start någonsin och nerverna var inte så extrema som förra gången.
Klart var jag nervös och så, men det ska man ju vara.
Denna gången klarade jag i alla fall av att jobba med min hund en aning bättre och var lite mer på hugget,
detta resulterade i att Giz lyssnade bra på mig och banan flöt på bra.
Ett stopp blev det dock vid en tunnel där han skulle in i fel ingång och jag skulle då hinna med ett framförbyte.
Visst hann jag med bytet, nästan i alla fall, men Gizmo hade bestämt sig för att ta tunneln ändå, men se...det var här det hände, med bara ett par centimeter kvar till ingången så lyckades jag stoppa honom!!
Han vände och följde mig trots att han först tvekat...och ska man se på träningen i tisdags så var detta stopp igår en prestation, för på träningen lyssnade han inte alls!
Däremot kunde JAG gjort ett stopp till igår, då hade jag hunnit sakta in honom lite så han hade haft en chans att ta rätt slalomingång, men det gjorde jag inte...så där blev det fem fel. Sen rev han två hinder också, något som han inte gjort på ett tag faktiskt, men det är väl bara till att träna hoppteknik!
Men jag är sååå nöjd med gårdagskvällen, guess what!? Vi kom 8:a av 33 hundar...på en klass II bana!! Det är min sann inte illa pinkat för att vara andra starten i livet :) tiden var 35 nånting och 15 fel :)
Jag är supernöjd och det känns bra inför helgens tävling i Oskarshamn, då det ä'r klass I banor, eller det ska vara det i allafall ;)

Nu bär det snart av till jobbet, jobbar till imorgon kl 15 och sen bär det av med tält och allt, ska bli kul!

over n out


Kommentarer
Postat av: Pia

GRATTIS!!! Så duktiga ni är!! Håller tummarna för er i helgen!

Kram Pia

2008-08-07 @ 19:25:09
URL: http://web.telia.com/~u41320197/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0