Måste man alltid ha en rubrik?




Hur som helst så gjorde Gizmo och jag vår tävlingsdebut i onsdags på en inofficiell cup i kristianstad.
Fy fan vad nervös jag var rent ut sagt...det var rent hemskt att stå där i starten och loppet minns jag knappt, så nervig som jag var! Kollade på filmen efter och det var ju hur tydligt som helst att jag inte var mig själv, men vad kan man begära på premiären?
Gizmo skötte sig galant och försökte på alla sätt göra mig tillfreds, eftersom jag inte var så rapp och bra på att visa honom så fick han ju försöka själv och hoppade lite hit och dit i hopp om att vara mig tillags...det blev en hel del fel, men tiden var inte så katastrofal som för många andra...hade vi dessutom tagit rätt väg så kunde det blivit riktigt bra!
Eftersom alla klasser tävlar mot varandra där så är banorna lite halvkluriga för nybörjare, men ändå inte skitsvåra...denna gången hade dom dock bestämt sig för att det skulle bli en klass 2 bana.
Vi hade egentligen inga problem med banan i sig, jag kände att vi klarade den, men det var ju jag som ställde till det genom att vara så stel och passiv.....
Det är en riktigt duktig hund jag har och jag måste bara se till att förvalta det väl...men med lite erfarenhet av tävling så ska det nog kunna bli hur bra som helst!!!
Skönt är att han varit med runt på så många tävlingar så han var inte det minsta störd av publik eller så utan totalt fokuserad på mig och banan, så kul att se!!!
Längtar till nästa tävling! Det säger jag nu iallafall...sen får vi väl se var jag står när det närmar sig :P

Nähä, det här blev en massa blarr....

Sakna Sakna


over n out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0