MH

Ja idag har vi varit i Ronneby, det var ju dags för Gizmos mh-test.
Måste säga att jag är stolt över min älskade hund!
Han har verkligen skött sig exemplariskt idag och överraskat mig med sitt lugn (som dock inte är genomgående i vardagen), men idag tog han det mesta med ro!
När vi var klara så sa beskrivaren att jag gärna fick sätta honom i hennes bil, där hon hade ett fack ledigt, för hon ville hemskt gärna ta med sig hunden hem, hon tyckte sååå mycket om honom!
Det största för mig idag var att jag fick omtalat för mig flera gånger att Gizmo verkligen är trygg och känner sig säker med mig, vilket glädjer mig massor!!
Ett litet misstag på lilla jakten bara, hade jag gett honom ett släppkommando så hade han tagit den direkt, nu frågade han om lov och det blev lite dumt...men men, jag är väldigt glad att han faktiskt frågade om lov, då har ju träningen gett resultat och han sticker inte bara hipp som happ.
Alla var väldigt imponerade över min hund och jag kan inte annat än att vara stolt!!
Det enda som jag tyckte var lite märkligt, det var att alla var så imponerade över hans kamplust och lekglädje...borde vara ett självklart inslag om man arbetar med sin hund. Men tyvärr är det väl alltför många som inte gör det kanske...

Nu är han även anmäld till sin första officiella agilitytävling...det blir i Oskarshamn. Känns lugnast att ta det på bortaplan där det kanske inte är sååå många som man känner och som gör en nervös...för nerverna lär krypa utanpå ändå! Men det är klart att det ska bli kul samtidigt, det är ju dags nu. Så nu gäller det att ligga i hårdträning ett tag. Jag måste ju iallafall få in ett hyffsat slalom. I koppel gör han ju det klockrent, men det kan jag ju inte plocka upp och koppla honom i mitt på banan direkt, haha, det hade ju blivit en syn för gudarna!!



Helgen har gått alldeles för fort...

over n out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst kan jag tycka att hon ser bra ut...men kan absolut INTE se ngt attraktivt över henne! Så, nu är det bevisat att Helena behöver äldre kvinnor, och därmed att jag förmodligen har ngn slags störning, ha ha!!

Puss & kram/H

2008-07-11 @ 10:46:30
URL: http://www.rtvadtva.blogtown.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0