Heldag i hässleholm

Idag har jag, Malin och Bella haft en heldag i Hässleholm.
På Hässleholmsgården hade de lite uppvisning av kapplöpning och så fick man prova på agility och rallylydnad.
Gizmo och jag var inte så bra på rallylydnad idag...eller de sista momenten gick ju bra, då hade han lugnat sig lite, men i början av rundan var han allt annat än samarbetsvillig.
Han vaknade på en riktig Gizmo-sida idag och då sitter det gärna i hela dagen.
Sådana dagar klarar han inte rikgtigt av livet utan får små bryt här och där, hinner man inte stoppa det så blir det lätt ganska stora bryt...men jag tycler ändå att han fixade dagen bra.

Efter några timmar på Häslleholmsgården tänkte vi att vi skulle passa på att ha lite socialträning inne i stan eftersom det var långlördag och kanske en del folk ute.
Ack vad vi bedrog oss!
De hade ju värsta höstmarknaden och det kryllade av folk!!!
Massa lustiga människor som ska prata och bete sig illa?
Så fort man har en hund med sig så är det tydligen helt ok att peka och prata högt!?
Helst ska man hälsa på hunden också även om man som ägare gång på gång säger att de inte får hälsa.
Det är då man helst ska böja sig över hunden och tvinga sig på den!?
Jag blir bara så trött!!

När vi kommit hem och ätit lite och så bar det av på joggingtur, flitiga familjen ;)

Nu ser Gizmo ut såhär


oj oj oj vad trött man blir av att hålla igång en hel dag!!


Förra helgen tyckte malin att det var dags för en skäggtvätt på herr Gizmo eftersom det började bli lite stelt?
Och jag sa absolut inte emot. Man pussar ju på honom emellanåt och gud vet vad som samlas i det skägget?!
Gizmo däremot var inte lika intresserad.
Har ni inte sett en bedrövad softis innan så kommer här ett bildbevis ;)


vill man vara fin får man lida pin....ojojoj

over n out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0