Helgens tävling...

Under helgen som gick bar det av till Sölvesborg för att tävla.
Som sällskap hade jag och Gizmo med oss Tina och Pärla,
eller Präla som hon fick heta under tävlingsdagen ;)

Giz och jag skulle köra två öppna hoppklasser,
än så länge sparar vi på agilityn.
Det får vänta till 4klubbs i Hässleholm den 5e oktober.
Vippen sitter inte riktigt som den ska om man säger så och jag vill inte ut och riskera den.


Giz och jag i starten


Hur som helst så körde vi våra klasser.
Den första var katastrof...Gizmo sprang inte så fort som han skulle.
Faktum är att han dragit ner på farten av nån anledning :(
Så jag hade beräknat ett bakombyte på däcket och var helt säker på att det skulle gå bra,
det var bara det att Gizmo inte kom så fort som han brukar och det hade jag inte riktigt i beräkning.
Så jag trängde honom bredvid...men sen gick det vägen så långt.
Dock diskade vi oss ändå...allt pga mig, i princip.

Nästa klass gick bättre, även om det var lite rörigt och jag inte hann med ett byte som det var tänkt.
Då kom han fortare faktiskt, men det löste sig och vi gick igen loppet utan disk, fem fel och en vägran.
Vägran var också mitt fel.
Hade jag bara litat på honom att han skulle ta slalomingången så hade det gått vägen...
Men jag tog tillbaka honom för jag tyckte han kom för fort mot ingången och trodde han skulle ta andra.
Men när jag sedan pratade med Tina och kollade på filmen så påpekade hon att han har mycket säkrare ingångar än jag tror. Och det syntes tydligt på filmen att han skulle ha tagit den...typiskt mig:(
Men men, det blev en 14e plats av 25 hundar...

Tina och Pärla däremot vann cupen och blev årets Ryssbergshund!!! Grattis till dom, så duktiga ni är :)



Tina och Pärla på pallen :)




Vill slutligen tacka Anna...du är en ängel, bara så du vet det!!!

over n out

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Då är du min ängel!!! : ) Min blogg funkar igen förresten, märkte det precis!!! : ) Puss puss

2008-09-05 @ 13:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0