söndagen som gick

i söndags bar det av ut till klubben för träning, nykommet va?
Det som kanske iofs var nytt för den här gången var att Zacko fick följa med ut, medan Gizmo stod i hundgården.
Jag har ju börjat träna honom på att vara i BIrgiths hundgård nu eftersom han inte kan vara själv hemma...
Då slipper jag vara beroende av någon, utan kan bara sticka dit och lämna honom när jag vill, KANON!!
Har ju liksom inte så mycket val eftersom jag måste kunna åka hemifrån till skola och jobb..
inte lätt när man har en hund med världens separationsångest!!!

Åter till träningen.
Zacko var alltså med mig, eftersom han är hälften min så måste ju han också få komma ut på lite skoj ibland:)
Och detta tycker han verkligen är skoj!
Men han är ju lite disträ och svår att få kontakt med, lever nog i en annan rymd, men det går hyfsat ändå.
Han är ju inte särskilt rädd av sig så platten var inga problem.
Det enda man kanske kan klaga på är väl hans hoppteknik;) haha, den är väl inget att skryta med, men sen har han ju inte tränat agility så många gånger i sitt liv heller!


Visst är han väl söt?



Zacko ser och lär när Kaja tränar

Efter träningen bar det sen ut på en promenad. Det syns verkligen i naturen att hösten är på gång med stora steg :(
Idag har det bara öst ner periodvis, så himla trist. Inte konstigt man känner sig lite hängig.
Hösten är inte direkt min favorit, med regn och rusk!
Men det är ju fina färger på träden iallafall!


Efter promenaden bar det av till Gamleby, där vi skulle agera servicepersonal ;) och ha maten klar när jennie och stefan kom hem från stefans fotbollsmatch.
Grillat skulle det bli, vi tänkte att vi fick nog utnyttja det fina vädret för man vet minsann inte om det kommer fler dagar med värme och sol.
Vi var där lite väl tidigt så vi kunde sitta och slappa en stund.
Zacko fick stå i kroken på gräsmattan, med nosgrimma för att inte bli strypt, såhär bra gick det:

 
Zacko goes Filippa Bark, haha

Vi hade fått order om att Bamse (katten) var inne och att han gärna möter upp i dörren när man kommer.
När jag hade kokat ris och hållt på ett tag tänkte jag att det är ju konstigt att Bamse fortfarande inte synts till!?
Gick och letade i hela huset men hittade inte honom nånstans!! Blev nästan lite orolig, tills jag kom ut i grovköket

Där låg han och sov i diskhon, tyst som en mus!! Skönt att jag hittade honom iallafall!

Det blev en väldigt trevlig kväll, som vanligt när man är i Gamleby :)

Ett tappert försök att hålla kvar sommaren kommer här


Dags att åka iväg på agilitykurs strax!

Over n out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hallå, servicepersonal?!? Bra blev det iaf =) Alltid trevligt med ert sällskap! =)

2008-09-30 @ 21:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0