Tävling i hässleholm

Vaknade imorse fyra minuter senare än planerat, insåg att klockan inte hade ringt och jag undrade såklart varför.
Men jag tänkte att kanske inte klockradion och mobilne går exakt lika, så jag låg kvar en stund, noga med att inte somna om. Mobilen ringde inte så jag fick stiga upp ändå.
Jag är helt säker på att jag ställde klockan, nån av oss har väl yrat upp i natt och stängt av den?
Samtidigt är jag otroligt glad att jag vaknade av mig själv, utan en aning om varför.

Nåväl, Giz och jag kom iväg som planerat och var i Hässleholm strax innan nio.
Vi fick vänta ett bra tag innan det var vår tur, men det var ju kul att se på Emely och Emmy under tiden:)
Tog ut Gizmo i god tid så vi skulle hinna värma upp ordentligt och springa av det värsta.
Då visade det sig att Gizmo aldrig någonsin gått ett slalom innan?!
I alla fall så betedde han sig som om han inte gjort det, fel ingång,
ut efter tre portar m.m och så höll han på hela uppvärmningen!
Jag fick smärre panik eftersom slalom varit han starka sida på sistone..så vi nötte och nötte, till slut satte han den,
men inte mer än precis.
Tänkte att jag får ju lita på honom i första hopploppet och se vad han går för...vi fick ta om tre gånger innan den satt.
Resultatet av det loppet blev 20 fel och 10 sek över referenstiden :( Missnöjd till tusen var jag :(

Mellan våra lopp fick vi glädjas åt Emely och Nalas framgångar,
de plockade två pinnar på förmiddagen, en i hopp och en i agility...vilket innebar att de nu hade två i varje!
Emmy och Totte kämpade på bra, men det ville inte riktigt som de idag tyvärr :( :(

Mellan våra lopp tog jag ut Gizmo för att se om han fått tillbaka hjärnan och mindes slalomet...men icke...
dock tog det lite mindre tid innan han gjorde rätt både på höger och vänster sida.
Tänkte att det får ju gå som det går, bakslag kommer ju förr eller senare, helst i slalom....

Nåväl, vi hade startnr 49 och nerverna gjorde sig påminda, dock inte så tidigt som de brukar.
Jag var mest inställd på att fixa slalomet om vi så skulle ta om hundra gånger.
Hade planerat två framförbyten ganska tätt i början av banan..
Men när vi väl var där så insåg jag att det mest skulle krångla till det,
så jag bestämde i samma sekund att jag skulle chansa på att hålla ut honom och klara ut det ändå och det gick!
Vidare genom platten, lången (som han rev i förra klassen) och sedan ett hopphinder med slalom ganska rakt efter.
Tänkte att här kommer han så rakt på och snabbt så jag MÅSTE hålla tillbaka honom och säga till på skarpen...
men SE! han tog slalom, utan tvekan!!!
Jag fattade noll men fortsatte utan att haka upp mig eller släppa efter...
och i mål kom vi med noll fel och tiden 31,90!!! Referenstiden var 37.
Jag blev helt paff men så klart väldigt glad även om jag inte visste vad det betydde i placeringen.
Fick reda på att vi kom sexa av sisådär 70 hundar och fick vår första pinne!!!!
Wieho, vilken lycka!!!! Vår första rosett och en pinne...ojojoj.
Petade ner Emely och Nala på sjunde plats och de fick sin sista pinne i hoppet, vilket innebär att de numer är uppe i tvåan!! GRATTIS!!!!

oj så glada och trötta vi ser ut!


En helt vanlig rosett, men vår första...och inget känns väl så bra som just den första!?!?

Tänkte länka upp min film från loppet här, men det tar en evinnerlig tid, så det får komma så småningom!

Over n out

Kommentarer
Postat av: cecilia och nolte

Grattis önskar vi i Boalt!!

2008-09-20 @ 22:08:34
Postat av: Lillan

Grattis!!!!!!

Kramar

Lillan,Snowie&Jolly

2008-09-21 @ 00:40:26
URL: http://bloggis.se/Lilleba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0