Vykort

Idag när jag väntade på min kära vän Anna på centralen i Lund hittade jag detta jättefina vykort.


"Välkommen till sköna Eslöv" står det så fint på vykortet.

Det borde stå "Välkommen till världens tråkigaste stad med världens suraste Mc Donalds-personal!"

Det är iallafall den uppfattning som jag med flera fick när vi senast besökte den tråkiga staden med den uttråkade personalen på den största snabbmatskedjan i världen...
Det hade ösregnat, alltså var alla bänkar plaskblöta.
Vi hade hundar med oss och ville sitta ute eftersom solen tittade fram.
Vi frågade om vi kunde sitta ute och om de ville torka av?
"Det har ju regnat och då bryr vi faktiskt inte oss om att torka av för det är ändå ingen som vill sitta ut då"
-Ehh, jo vi vill.
*sur min sur min*

Delar av sällskapet stod ute och väntade på maten en lång stund, medan andra stod kvar inne.
Då hade den otroligt serviceminded personalen frågat "är detta de där utes mat?"
- Ja det är det
*personalen ställer maten på disken och går och fortsätter med sitt!* detta trots att hon vet att vi väntar där ute!?!
Efter att vi fått gå in och hämta vår mat kommer hon efter en stund ut och torkar lite med papper, sen snäser hon "varsågoda, räcker det med ett bord!?!"
- ja tack säger vi och går in och hämtar typ alla servetter de har för att kunna torka bänkarna TORRA!

Så jag säger bara "välkommen till sköna Eslöv" - Sveriges tråkigaste stad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0