vissa dagar är bara "såna där"

Idag är det förvisso inte min tur att ha en "sån där" dag,
men jag vet precis hur det är,
mina såna dagar har nog varit ovanligt många senaste tiden,
jag vet och jag kanske inte är världens roligaste då...

Det har varit en turbulent tid sen en rätt lång tid tillbaka,
kanske inte "utvändigt", men inuti mig.
Skolan är slut och därmed började ett nytt kapitel i mitt liv.
Visserligen ett bra kapitel utan en massa plugg,
men det medför ju ändå konsekvenser och nya rutiner.

Sen är det mitt jobb,
som jag trivs väldigt bra på för det mesta.
Jag gillar tiderna, för det mesta,
det är många lediga dagar osv,
men när jag har "såna där" dagar så undrar jag vad jag ska med alla de där lediga dagarna till?
Ingen annan är ju ledig när jag är det.
Och när de är lediga så jobbar jag :P

Dessutom har det varit otroligt jobbigt med Giz.
Numera bor han inte hos oss längre,
han har flyttat hem till mina föräldrar.
Detta har varit ett otroligt jobbigt beslut att ta,
MIN hund bor inte längre hos MIG
och han är heller inte skriven på mig längre,
alltså är min hund inte min längre...
Det gör ont i hjärtat,
inte för att jag tror han kommer få det dåligt,
för det vet jag att han INTE får,
men för mig känns det som ett personligt nederlag och som ett svek mot honom.
Jag vet att jag tagit detta beslutet för hans skull,
för att jag vet att han trivs bättre där och mår bättre med det livet som de lever.
Lite mer lung och ro,
inga stressande situationer och inte så mycket att hålla koll på.
Men det känns ändå som om jag svikit honom....
Samtidigt så vet jag att detta var det bästa för alla - och främst för honom.
Jag vet att han är lycklig och har det bra,
men egot i mig tar väl över emellanåt.

Så nu går jag istället i väntans tider,
det ska bli otroligt kul,
även om det också känns knas på ett vis.
Ibland tänker jag att Gizmo känner sig utbytt,
vilket absolut inte är fallet och jag vet att hundar inte tänker så,
men än en gång är det det dåliga samvetet som tar över.
Det kommer bli kanon för alla,
Giz får bo där han trivs, han får träna och tävla och däremellan ha det lugnt och skönt.
Jag får en ny liten stjärna inom en snar framtid och jag längtar såklart!
Har inte haft hund på nästan hela året känns det som
och det är ett enormt tomrum.
Som tur är har vi ju agerat pensionat och dessutom finns här ju två flickor till,
men det blir inte riktigt samma sak.
Så jag kan säga att jag är taggad inför det som komma skall och jag hoppas verkligen att det blir bra!

Nu låter det ju nästan som om jag har en "sån där" dag...det har jag inte :P
Men ibland är det skönt att skriva av sig!


"Would you dance if I asked you to dance?...
  ...Would you die for the one you love?"



Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vet hur det känns det där med Gizmo, det är jätte jobbigt men de vet säkert att man bara vill det bästa. Han älskar dig över allt annat och det kommer han alltid göra, tro mig :)

2009-04-07 @ 21:36:19
URL: http://nyponkvist.blogspot.com
Postat av: Anonym

inget kul att ha "sån där" dag, men de e tur de finns botemedel som några värmande ord :)

2009-04-07 @ 21:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0